—“Idag berättar en missnöjd kund för hela världen via sociala media…”

Därför måste regelbundet arbeta med kundlojalitet och kundnöjdhet!
Arbetet med kundlojalitet och kundnöjdhet måste vara en del i vårt löpande arbete med produktutveckling och affärsutveckling.
ž96% av missnöjd kund klagar inte,
—91% av dessa köper inte igen.
žDet kostar 5 ggr mer att få ny kund —än att behålla en gammal och anses vara ž10 ggr svårare att få en ny kund
Hur har du ställd in beräkningar för sannolikhet i Ert CRM system?
Sannolikheten för framgångrikt avslut på ett prospekt hos en existerande kund är 60-70% medans sannolikheten sjunker markant till bara bara 5-20% för försäljningsavslut med affär hos prospekt på ny kund.
De flesta som arbetar professionellt inom marknadsföring och försäljning har hört att

“Din missnöjda kund berättar för 10 möjliga kunder…”

 

MEN - Detta stämmer inte längre!

—“Idag berättar en missnöjd kund  för hela världen via sociala media…” Niclas Klintheim, VD
Vi på Analyst Technologies kan hjälpa Er att regelundet börja arbeta med kundnöjdhet och kundrelationer som en del av Er affärsutveckling, produktutveckling och kvalitétsarbete.Vi lägger stor fokus på att resultaten skall kunna användas för att öka ditt företags konkurrenskraft.  Läs mer här
© Copyright 2011 – 2012 by Analyst Technologies ® – all rights reserved